SMS marketing: spam sau grija față de pacient?
Pacientul se adresează la medicul stomatolog, în primul rând, în cazul durerilor acute - 64%, profilaxie - 15%, dorința de a afla opinia altui medic - 13%, sau la necesități estetice - 8%*
*Sursa: Журнал известия Санкт-Петербургского университета экономики и финансов: Развитие маркетинговой концепции управления бизнес-процессами стоматологической клиники с помощью моделирования поведения потребителей, Лашкова Е.С. с.129-133.
Vizita la medicul stomatolog, este asociată cu durere, de aceea este lăsată până în ultimul moment.
În cazul unei dureri acute, pacientul își va aminti și se va adresa, cel mai probabil, la clinica stomatologică în care a avut o experiență anterioară pozitivă în timpul vizitelor cât și după tratament.
Aici zâmbete frumoase și anturaj luxos nu sunt suficiente.
Tratamentul calificat și grija față de pacient, până, în timpul și după vizită, este un tandem obligatoriu al serviciilor medicale stomatologice și prin urmare al marketingului medical.
Mesajul SMS - un instrument eficient de comunicare cu pacienții
Un instrument eficient de comunicare cu pacientul, este notificarea acestuia prin mesaje SMS. Acestea sunt citite în 96% din cazuri.
Totodată, marketingul SMS poate fi interpretat ambiguu.
Pe de o parte, utilizat în abundență crează spam, care atrage o atitudine mai mult negativă, decât pozitivă celui ce primește, față de aceste notificări.
Pe de alta parte, notificarea personalizată, laconică, fără elemente de publicitate, adresată în momentul potrivit, reflectă grija față de pacient - sau cu alte cuvinte se mai numește soft marketing și contribuie la formare de brand.
Notificările SMS sunt eficiente, când se respectă anumite cerințe.
Notificarea prin mesaje SMS, este o notificare personală și ca aceasta să fie eficientă, trebuie să corespundă anumitor cerințe:
✓ Să fie personalizată. Mesajul să posede numele și prenumele pacientului, iar conținutul să arate că acesta este adresat doar lui.
✓ Să posede informație benefică pentru pacient, ex: data și ora programării.
✓ Să posede o chemare la acțiune (call to action), ex: Sunați acum.
✓ Să fie expediată din numele clinicii, ex: BusinessDent. Mesajele primite de la numerele necunoscute, nu inspiră încredere și deseori nu sunt citite.
✓ Să fie în limba vorbită a pacientului.
Automatizarea notificărilor SMS
Activitatea unei clinici stomatologice, presupune un set larg de procese și activități, conform unor reguli clare, bine stabilite, urmate cu exactitate.
Pentru o eficiență ridicată a activității clinicii, sunt necesare instrumente de automatizare, ca de exemplu programul destinat automatizarii activității clinicilor stomatologice SaaS BusinessDent, care permite, pe lingă toate și o comunicare mai rapidă cu pacienții.
Automatizarea procesului de notificare a pacienților prin mesaje SMS, în cadrul programului SaaS BusinessDent, are loc, dar nu se limitează, la:
✓ Crearea, editarea și/sau anularea unei programări;
✓ Reamintire a programării;
✓ Invitare la control periodic a pacienților la 6/12/24 luni;
✓ Invitare la igienizarea dentara profesională, a pacienților cărora le-a mai fost prestat acest serviciu;
✓ Recomandări după extractii dentare;
✓ Alte recomandări pentru anumite categorii de pacienți;
✓ Aprecierea serviciilor prestate după vizita efectuată;
✓ Mulțumire după vizită efectuată;
✓ Felicitări cu ziua de naștere;
✓ Informare despre promoțiile sau reducerile clinicii;
✓ Felicitari cu sărbători calendaristice: Crăciunul, Anul Nou, 8 martie, Paște, Ziua copiilor etc;
✓ Mesaje unice: Adresa cu harta amplasării, telefonul și website-ul clinicii;
✓Notificari adresate personalului clinicii, cu referire la modificarea programărilor, adunări periodice ș.a;
✓ Alte mesaje în funcție de necesitate.
Beneficiile notificării pacienților prin mesaje SMS
Beneficiile clinicii stomatologice, ca urmare a implementării sistemului automatizat de notificare a pacienților, sunt evidente:
✓ reduce numărul programărilor anulate prin neprezentarea pacientului;
✓ crește gradul de ocupare al personalului clinicii;
✓ permite informarea pacienților în mod operativ, cu informații importante;
✓ îmbunătățește comunicarea cu pacienții și prin urmare crește fidelitatea acestora;
✓ crește numărul total al serviciilor, prestate pacienților.
Prin intermediul mesajelor SMS, clinica stomatologică are noi oportunități de reflectare directă a grijii față de pacient, dar care nu trebuie sa fie abuzivă.